Cozonac... "Harbuz"


Nici nu a trecut bine Craciunul ca eu daja ma gandesc la Pasti si cum stiti deja , dragii mei cititori, mie imi plac lucrurile altfel... Deci am harbuzit un cozonac ... (In moldova harbuz se traduce prin lubenita sau pepene verde :D, iar la pepenii aceia lunguieti li se spune harbuzoaice )
So, fiul meu a vazut intr-un film un alt fel de "cake" si a indreptat degetelul spre ecran si a comandat "vleau" si eu m-am comformat.
ingrediente pentru un cozonac
350 - 400 g faina ( eu am folosit faina pt cozonaci GoldMaya)
200 ml lapte
100 g unt
1/2 lingurita sare
100 g zahar
1 ou (separat albusul de galbenus)
1 fiola esenta de pepene verde ( sau ce aroma preferati)
1 plic zahar vanilat
un cubulet de drojdie (40g)
50 g stafide.
colorant alimentar rosu si verde (pt rosu eu am folosit colorant din sfecla iar pt verde clorofila)
Incalzim putin laptele dizolvam zaharul si untul si adaugam galbenusul. Omogenizam si punem drojdia sfaramitata. Acoperim si lasam sa dospeasca jumatate de ora.
Peste dospeala punem jumatate din faina , sarea si esenta si amestecam cu o lingura. Obtinem un aluat ca o pasta pe care il impartim o data in jumatate iar una din jumatai inca o data in doua. Fiecare sfert il punem intr-un vas separat iar jumatatea (partea mai mare ) o amestecam cu stafidele si colorantul rosu.Peste aceasta incepem sa adaugam faina pana obtinem un aluat elastic ,ca de cozonac. Din acesta facem miezul "harbuzului" sub forma unui sul, pe care il acoperim sa creasca putin in cele 5-10 minute cat terminam de faramantat celelelte doua. Unul din sferturi il lasam alb ,iar peste celalalt adaugam verdele si framantam intocmai ca primul aluat, adaugand faina putin cate putin, pana aluatul se desprinde de pe mana.
Din aluatul alb intindem o foaie care sa acopere "miezul" rosu , ungem aceasta foaie cu albusul batut cu zahar vanilat , punem miezul si il acoperim, la fel procedam si cu aluatul verde . Capetele foilor le prindem usur prin presare cu degetele, Punem cozonacul cu imbinarea in jos in tava unsa si il lasam sa creasca pana isi dubleaza volumul. Ungem cozonacul cu restul de albus  si il punem la copt la fel ca orice cozonac ( in cuptorul incins la foc mediu timp de 40 minute) Cand incepe sa devina auriu se scoate pe un gratar la racit.
Optional se poate acoperi cu glazura din zahar verde.


Comentarii

Unknown a spus…
yammmyyy...arata superbine :)
suzana suzy a spus…
Arata super bine cred caci este delicios , chiar nu am vazut ceva asa deosebit !