Paine fara framantare

Ingrediente:
500 g faina BL 55 de la Gold Maya
350 ml apa calduta
2 lingurite sare grunjoasa
1 lingura de zahar

o oala cu capac fix in care sa coacem painea
Modul de preparare e foarte simplu.
Faina se pune toata intr-un lighenas incapator (pt ca va creste foarte mult).
Drojdia se dizolva in apa calduta si se pune peste faina, se adauga sarea si zaharul si se amesteca cu o lingura de lemn... si gata... se acopera cu un capac si se lasa la dospit 12 ore  (eu am facut aluatul la 9 seara si am pus painea la copt pe la 1 a doua zi. Am lasat la dospit in camara la cca15 grade , daca e vara si e cald se pune in frigider, altfel aluatul se acreste.
A doua zi se presara putina faina peste coca si se rastoarna pe masa infainata, se framanta putin doar cat sa scoateti aerul apoi se pune pe o hartie de copt la crescut.( Acest aluat este putin moale, dar asa trebuie sa fie.)

Cuptorul se incalzeste la 200 grade si se pune inauntru forma in care vom coace painea. Oala si capacul trebuie sa fie foarte fierbinte cand se pune painea inauntru. ( eu am pus-o cu tot cu hartie , daca nu aveti hartie de copt puneti painea la crescut pe un prosop infainat bine apoi cu ajutorul prosopului o rasturnati in oala)



Se acopera repede cu capacul (totul se manevreaza cu grija sa nu va ardeti) si se pune la copt 25 de minute cu capacul pus si 10 minute fara capac. Va iesi o paine crocanta in exterior si frageda in interior. Painea nu se taie fierbinte, caci devine cleioasa.








Comentarii