Tort de vanilie cu fructe de padure si toping de ciocolata


Un tort absolut delicios, mi-a iesit din prima incercare In principiu nu e greu de facut, iar daca aveti o reteta de foaie de rulada care va iese bine puteti sa incercati. Foaia trebuie sa fie elastica si sa nu devina crocanta cand se raceste.( Reteta este adaptata dupa tortul de coperta din revista GoodFood nr de decembrie 2013)

Ingrediente foaia galbena :
3 oua
50 g unt
75 ml lapte
80 g faina de cea mai buna calitate ( eu folosesc GoldMaya 000 speciala pt prajituri si cozonaci)
1 fiola esenta de vanilie
3 linguri zahar tos ( aprox 80 g)


Ingrediente foaia verde( eu am crezut ca va iesi albastra sau mov) :
3 oua
50 g unt
50 ml lapte
80 g faina GoldMaya 000
1 fiola esenta de vanilie
3 linguri zahar tos ( aprox 80 g)
2 linguri dulceata de fructe de padure (afine, coacaze negre,  fructe de soc)


Ingrediente blat rotund:
2 oua
2 linguri lapte
2 linguri unt topit
2 linguri zahar
2 linguri cu varf faina 
1 vaf cutit sare
1/2 praf de copt

Ingrediente crema
1 plic crema de prajituri cu gust de fructe de padure Dr.Oetker
250 ml lapte
100 ml frisca lichida
100 g ciocolata alba

Toping ciocolata
100 g ciocolata neagra
100 g ciocolata cu lapte
50 g unt

Pt ornat am folosit bomboane de ciocolata .

Intai preparam blatul rotund  Separam albusurile si se bat spuma spuma tare cu un praf de sare, adaugam apoi zaharul in ploaie si batem in continuare pane devine o bezea tare ,lucioasa. Adaugam galbenusurile pe rand, apoi untul topit si racit si laptele.
Amestecam faina cu praful de copt si o adaugam compozitiei, amestecand incet cu o spatula din lemn, prin rasturnare (de sus in jos).
Se coace in forma de tort cu fundul detasabil de 20 cm.In cuptorul incalzit la foc moderat.
Cand este rece se taie in doua  (ca orice blat de tort)

Modul de preparare este identic la ambele foi. doar ca in una adaugam dulceata de fructe de padure.
Separam albusurile de galbenusuri. Albusurile se bat impreuna cu zaharul, ca la baltul rotund, pana devin bezea. Galbenusurile se omogenizeaza, se adauga untul topitsi racit si laptele, se adauga vanilia ( si pt foaia colorata se pune dulceata). Apoi se amesteca cu bezeaua. Se pune faina si se omogenizeaza usor.
Se coace in tava de aragaz  (31/21 cm) tapetata cuhartie de copt. la temp 180 grade, cca 15 minute. Cand sunt gata blaturile se rastoarna pe un prosop umed si se ruleaza . Cand este rece fiecare blat se taie pe lungime in 3 fasii.

Ciocolata alba se topeste pe bain-marie , se lasa un pic sa se racoreasca si se amesteca cu frisca lichida . Se mixeaza la videza maxima pana se intareste. Plicul de crema de fructe de padure impreuna cu laptele rece  se prepara conform instructiunilor. Se amesteca cele doua compozitii.

Asamblarea :
se pune o fasie galbena pe suprafata de lucru se unge cu crema apoi deasupra punem o fasie colorata, lasand un spatiu de 5 cm de la capat, pt a facilita rularea. ( eu am pus 2 foi galbene una dupa alta; le-asi fi asezat pe toate 3 dar nu aveam spatiu). Si peste foaia de deasupra punem crema. Incepem sa rulam din capatul unde foaia de dedesupt este mai lunga.
In platoul de servire se pune baza de la blatul rotund, se unge cu crema , peste acesta vom aseza ruloul . Terminam de atasat si celelalalte fasii respectand ordinea culorii, se unge ruloul cu restul de crema pe deasupra si pe lateral si punem "capac" cealalta foaie rotunda.

Pt glazura, am topit impreuna cele doua ciocolate pe bain -marie , cand au devenit lichide am luat de pe foc si am adaugat untul, Imbracam tortul in galzura si lasam la rece cateva ore inainte de servire.


Eu am ornat cu bomboane de ciocolata pt ca mi s-a parut prea monoton.





Comentarii

Anonim a spus…
Doamne ce deliciu!
suzana suzy a spus…
Deosebit si super delicios !
Doldoran Cory a spus…
delicios si apetisant
Anonim a spus…
Arata fantastic, combinatia este reusita dupa parerea mea. O sa il incerc. Multumim.