Prajitura de primavara


Ingrediente foi cu nuca:
3 albusuri
3 linguri zahar
2 linguri faina tip BL00 de la Gold Maya
1/2 praf de copt
5 linguri cu varf nuca maciata

Ingrediente foi galbene
3 oua
100 g zahar
150 g faina alba tip bl 00
5 linguri apa
1/2 praf de copt

Crema:
400 ml frisca lichida
200 ml lapte
1 galbenus
2 linguri zahar
2-3 linguri nuca macinata

Sirop
300 ml apa
100 g zahar
1 esenta de rom

Pentru ornat
frisca
50 g ciocolata neagra
1 lingura de unt
capsuni

Puteti alege sa faceti un tort rotund cu diametru de 27-30 cm sau sa folositi tavi dreptunghiulare pentru cozonaci. Asa cum am facut eu, in acest mod puteti face un tortulet , iar celelalte foi le pastrati la frigider .
Preincalziti cuptorul la 200 grade.
Pentru foaia cu nuci se bat bine albusurile cu un praf de sare. Cand au devenit pufoase se adauga zaharul si se mixeaza in continuare pana devine o bezea lucioasa. Amestecam faina cu praful de copt si nucile, apoi le adaugam peste albus. se  omogenizeaza cu grija si se pune in tava tapetata cu hartie de copt.
Pentru foaia de pandispan separam ouale, iar galbenusul se freaca bine cu zaharul pana acesta se topeste, se adauga apa , mixand in continuare. Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare, iar faina se cerne impreuna cu praful de copt. Peste galbenusuri adaugam spuma de albus si omogenizam usor cu o spatula de lemn, apoi punem faina si amestecam cu paleta de sus in jos sa nu se piarda aerul. Se toarna in tava tapetata cu harti de copt.
Se coc impreuna cca 30 minute. Blatul cu nuca se scoate cu 5-10 minute inaintea celui de pandispan. (pentru a vedea daca sunt coapte in interior, blaturile se inteapa cu un bat de frigaruie, din lemn, daca acesta iese curat sunt gata, daca pe bat sunt urme de ou, se mai lasa 5-10 minute)
Dupa ce s-a racit blatul de nuca l-am impartit in 2 foi, iar cel de pandispan in 4 foi.
Pentru sirop se fierbe apa cu zaharul pana acesta se topeste, cand se raceste se adauga esenta de rom. ( daca optati pentru preparat torturile separat faceti doar jumatate din cantitatea de sirop).
Pentru crema preparam intai o budinca din galbenusul pe care il frecam cu zaharul si apoi amestecam cu faina.  Omogenizam si adaugam laptele rece, se fierbe la foc mic pana se ingroasa. Se lasa sa se raceasca complet.
Frisca se mixeaza pana se obtine consistenta dorita. Pastram deoparte o treime pentru ornat, celelalte doua treimi le amesctecam impreuna cu budinca. Eu am impartit apoi aceasta compozitie in doua iar in una din parti am adaugat nuca.
Pentru montat tortul am puneti prima foaie de pandispan, insiropam, punem un strat de crema, apoi foaia cu nuca . Insiropam si aceasta foaie si punem din nou crema si la sfarsit o alta foaie de pandispan insiropata. Imbracam tortul in frisca , apoi cu spritul formam mici rozete. Eu am facut torturile in zile diferite, iar pe unul l-am glazurat cu ciocolata dupa ce l-am imbracat in frisca, apoi l-am ornat cu rozete de frisca si capsuni intregi.
Glazura de ciocolata se prepara foarte simplu, Topim pe bain- marie ciocolata impreuna cu untul, amestecand din cand in cand, apoi cand se raceste se pune cu lingura peste tort.









Comentarii