Crap la cuptor cu ierburi aromate

In fiecare saptamana obisnuiesc sa gatesc peste, il cumpar proaspat de la o pescarie din colt cand ies la plimbare cu piticul meu si e o adevarata aventura sa il aduc acasa. O data nazdravanul a rupt punga si a facut o plimbare pe trotuar, spre deliciul trecatorilor si distractia maxima a piciului...
De data aceasta am preparat un crap la cuptor, delicios, folosind condimente de pe raftul http://www.afaf.ro/  ( cimbru, rozmarin, dafin si praf de usturoi) si un sfat de pe http://www.teoskitchen.ro/ .
Asadar am avut un crap dolofan de 3 kg si ceva. Pe langa el am folosit si urmatoarele ingrediente:
- 3 cepe potrivite
- 3 rosii
- 1 ardei gras galben
- 1 capia rosu
- 1 gogosar
- 3 linguri vin
- 3 linguri unt la temp. camerei
- 2 lingurite baza pt mancaruri
- 1/2 lingurita sare marina
... si usturoi din belsug
apoi fabuloasele condimente AFAF
- cimbru
- rozmarin
- oregano
- dafin
- piper negru
si  ... praf de usturoi
Pentru inceput am curatat , spalat si uscat bine cu prosoape de hartie pestele , apoi i-am taiat capul si coada pentru ca nu incapea in tava si nici nu imi place sa vad capul pestelui in farfurie...
Apoi am taiat o ceapa pestisori fini si am preparat un mujdei din usturoi si sare marina pe care l-am amestecat bine, bine cu untul. Ungem cu mujdei pestele pe toate partile  , inclusiv in interior si il asezam in tava. Stropim cu vin si il umplem cu ceapa feliata.si se condimenteaza cu cimbru si rozmarin Acoperim cu folie si il lasam in frigider cateva ore.( in general eu il las peste noapte )

Inainte sa il punem la cuptor se pipereaza si se presara cu delikat. Apoi toate legumele se taie felii si se aseaza pe langa peste.
Punem in tava si foile de dafin acoperim cu folie de aluminiu si il bagam in cuptor la foc moderat aproximativ o ora . Depinde de cum coace cuptorul , dar se incearca foarte usor cu furculita si daca se desprinde carnea de pe oase atunci e gata, scoatem folia si ungem pestele cu pasta de tomate amestecata cu praf de usturoi si oregano si mai lasam in cuptor 10 minute la gratinat.
Cand este gata asezam cu o forma pat de legume in farfurie, o felie de peste  si turnam putin sos aromat din tava. Ornam cu felii de lamaie si servim langa un vin bun.




Comentarii