Dulceata de gogonele cu mirodenii

Toamna si-a intrat puternic in drepturi inbiindu-ne cu aromele si culorile ei. Astfel ca acum in miezul ei profitam la maxim de belsugul gradinilor. Sambata am fost la ai mei la tara si m-am intors cu o sacosa de gogonele, pe care le-am transformat intr-o dulceata delicioasa imbogatita de aromele Afaf . Si cum urmares cu mare drag blogul teoskitchen am hotarat sa inscriu si aceasta reteta in concurs.
Ingrediente:
4 kg gogonele
2 kg zahar
4 buc. cuisoare
1/2 lingurita seminte anason
1 baton scortisoara
1/2 lamaie
100 ml apa

Gogonelele se spala si se oparesc intregi, apoi se jupesc de coaja , se taie felii pe lung de cca 1 cm, care se scobesc de seminte cu ajutorul unui cutit .
Apa se pune la fiert cu zaharul si mirodeniile, iar cand se formeaza sirop se adauga gogonelele taiate. Se fierbe ca orice dulceata, amestecand din cand in cand si se ia spuma cand este nevoie.
Eu am fiet-o 4 ore , iar cand a inceput sa se lege am pus lamaia feliata.
Fierbinte am pus-o in borcane, pe care le-am invelit si le-am lasat in patura la sterilizat.Din cantitatile de mai sus mi-au iesit 7 borcane de 420 ml.



Comentarii