Lasagna cu somon


Lasagna este o mancare de origine italiana si in functie de "umplutura" poate fi un fel de mancare pentru cina de toate zilele sau un fel elegant , servit invitatilor , in zi de sarbatoare. Astazi am pregatit  Lasagna con salmone. O lasagna cu foi facute in casa, somon Alferdo Seafood si mozzarela. Sosul bechamel preparat cu atata rabdare si parmezanul se impletesc perfect cu gustul pestelui. Desigur o lasagna adevarata se face cu foi home made asa ca dis de dimineata, am inceput fabricarea lor. Am folosit :
- 2 oua de rata ( adica mari... asa cam cat 3 de gaina)
- cam 250 g faina normala
- un praf de sare
Si le-am luat la un dans frenetic pe toate, le-am invartit, le-am buchisit apoi am facut 5 foi, una mai mandra ca alta. Si pentru ca ele m-au pus pe jar pe mine, eu le-am dat un clocot in apa cu sare... exact 2 minute, cat sa prinda culoare in obrajii portocalii de la oul de tara. Apoi invelite bine in prosoape umede, s-au odihnit, pana am purces bechamelul...
Pentru sosul bechamel am avut :
-1 litru de lapte de tara... adica gras cat incape
- 80 g faina alba
- 80 g unt
- un varf de cutit nucsoara macinata
- un varf de cutit piper alb
- un praf de sare
Si tot pentru bechamel am avut o ora de rabdare ... de fiert la foc mic, amestecand aproape continuu. Asadar am topit untul si am pus faina in el, am lasat un minut pe foc mic, cat sa se patrunda, am adaugat laptele, caldut... putin cate putin, amestecand pana la omogenizare completa si am lasat sa fiarba  molcom...  pret de trei sferturi de ceas.



Cand toate treburile migaloase au fost savarsite, am luat 125 g de mozzarella si 150 g somon afumat si le-am tocat cubulete, cam de marimea unui zar. Si am inceput sa le unesc, intr-o forma  de 20/25 cm. Am uns tava bine cu unt, am pus cateva linguri de bechamel si am asezat prima foaie. Peste ea am presarat somon si mozzarella si am dat o ploaie de parmezan... Si uite asa am invelit foaie peste foaie si am terminat cu bechamel ,mozzarela si somon.

 Acum sade frumos in cuptor pentru 40 de minute la 180 de grade si va invit peste jumatate de ora la masa, dupa ce va fi gratinata 5 minute si o las sa se odihneasca inca vreo 20.








Comentarii