Cozonac cu nuca si magiun Topoloveni

Imi place tot ce e modern, iubesc progresul si toate aceste lucruri care ne usureaza atat de mult viata, dar cand vine vorba de mancare , as vrea sa ma intorc cateva sute de ani in urma, cand tocanita si ciorba erau delicioase doar cu ce crestea in gradina, iar dulciurile minunate ,doar parfumate cu scortisoara sau menta...
Pentru ca ma primit un borcan de magiun Topoloveni, mi-am adus aminte de cozonacul de post al bunicii, atat de bun ca nu apuca niciodata sa se raceasca. Eu nu l-am facut chiar de post, pentru ca in acelasi timp am facut si o tava de placinte si fara sa vreau l-am uns cu ou batut , cand am uns placintele si nici nu am vrut sa framant jumatate  de zi, dar am facut o umputura de nuci cu magiun... exact asa cum o facea bunica.

pentru aluat( un cozonac mare)
500 g faina ( tip patiserie)
250 ml  lapte de soia sau de migdale
50 - 70 ml ulei sau 100 g unt de cocos
1 esenta de rom
1 cubulet drojdie
100 g zahar brun
un praf de sare
pentru umputura
300 g nuca macinata
2 linguri zahar brun
3-4 linguri de cacao
2-3 linguri magiun
Pentru aluat se incalzeste laptele , impreuna cu zaharul, in acesta se dizolva drojdia si se lasa 5-10 minute la dospit. In vasul in care framantam, punem faina amestecata cu sarea apoi adaugam laptele cu drojdie si esenta. Incepem sa framantam adaugand cate putin ulei. Bunica famanta fara oprie 1-2 ore, eu m-am oprit cand aluatul a devenit omogen si elastic. Lasati la crescut o ora.
Pentru umplutura am amestecat nuca cu zaharul si putin rom, apoi am adaugat magiun pana a devenit o crema care se putea intinde.
cozonac
Impartim aluatul in doua si facem cate o foaie pe care o ungem cu umplutura, le rulam apoi impletim rulourile  formand cozonacul. Acesta se pune in tava pe  hartie de copt si se mai lasa la crescut  jumatate de ora. Inainte de al baga in cuptor si imediat dupa ce il scotea, bunica il ungea cu sirop din zahar sau miere.
Se coace timp de 35 minute la 180 grade in cuptorul incalzit dinainte.
 Despre magiunul Topoloveni cred ca stie toata lumea, este unul dintre acele putine alimente-medicament, care a ramas nealterat chiar daca progresul cu toti aditivii si E-urile lui, da navala peste noi.
Este facut doar din prune romanesti,netratate chimic .
   Magiunul de prune Topoloveni este o pastă vâscoasă (concentrată 5:1) de prune, ușor tartinabilă, care poate fi consumată fie ca atare (pe biscuiți, pâine prajită, pâine cu unt sau în combinație cu iaurt, fulgi de cereale, înghețată etc.), fie ca desert în produse de patiserie (cornulețe, gogoși, clătite etc.).
Magiunul de prune Topoloveni este certificat de către Institutul de Cercetări Alimentare drept aliment funcțional, care consumat în mod curent contribuie la menținerea stării optime de sănătate, prin aportul de macroelemente, microelemente, macronutrienți, micronutrienți (fitonutrienți, în special antioxidanți, vitamine, fibre alimetare). Poate fi consumat de la vârsta de 6 luni - când începe diversificarea alimentației; este permis și persoanelor bolnave de diabet (cu recomandarea medicului curant) - grație indicelui glicemic scăzut.


Un borcan de magiun Topoloveni costă numai 10.50 lei în magazinul lor online. Din acesta poti face o multime de dulciuri sanatoase sau pur si simplu sa il mananci pe paine in fiecare dimineata la micul dejun, magiunul Topoloveni este atât de gustos şi atât de sănătos!
În Bucureşti îl găsiţi la acelaşi preţ onorabil în magazinele propii din Str. C.A. Rosetti, nr. 26, Sector 2 si din Bd. Carol I, nr 57, Sector 2. De la aceste magazine puteţi să beneficiaţi de oferte exclusive daca achizitionati un bax de magiun Topoloveni.
Stati aproape ca urmeaza reteta de cornulete fagede cu magiun si gogosi... tot cu Topoloveni.


Comentarii