Miercurea fara carne, 22 iunie



#miercureafaracarne la 30 de grade la umbra.
Ce poti manca in asemenea situatie, in care tot ce iti doresti e apa cu gheata si un iglu?
Fructe, ceai , limonada... si cate un sandvis rapid cu branza.


Astazi am rontait cativa tortitzi cu branza pufoasa, am mancat muuulte cirese si zmeura si am avut o socata cu limeta si ghimbir, care mi-a potolit setea.

La pranz am facut orez alb.
Orezul alb este o specialitate mediteraneeana si nu e greu de facut.
Aveti nevoie de un orez lung , de calitate. Eu iau din acela prefiert, pentru ca se gateste perfect si bobul ramane frumos fara sa se terciuiasaca.

Ingrediente pentru 4 portii:
200 g orez
650 ml supa de legume( fara ceapa) sau apa
3-4 linguri ulei de masline
2 catei de usturoi
sare si piper dupa gust

Orezul se spala , se pune apoi in tigaia cu uleiul incins si se prajeste cateva secunde, adaugam apoi supa de legume, acoperim si lasam se fiarba la foc mic timp de 20 de minute. Nu se pune ceapa deoarece aceasta face ca orezul sa devina lipicios. La sfarsit se adauga cei 2 catei de usturoi, zdrobiti cu tot cu coaja se acopera si se lasa 5 minute inainte de servire.
Eu fac supa de legume dintr-un ardei galben, un morcov, o felie de telina si o bucata de pastarnac.
Orezul alb ( aroz blanco) se poate folosi in loc de garnitura la peste, dar eu il ador asa. Uneori adaug la sfarsit o lingura de legume mexicane.

Socata e cea traditionala, am facut-o in weekend la mama, ca era mai racoare la curte cu usa larg deschisa.

Ingrediente:
10-12 flori mari soc
2-3 linguri de stevie lichida
1 lamaie
8 gr drojdie proaspata
10 litri de apa
Apa se pune la fiert cu florile si cand clocoteste se adauga stevia, se lasa la racit  apoi se pune drojdia dizolvata cu apa calduta si lamaia taiata bucatele.
Cand este rece se strecoara si se pune in sticle, umplute pana la jumatate si se lasa cateva ore sa inceapa sa fermenteze. Apoi se pune la frigider..
 Se serveste a doua zi.. cu felii de lamaie si ghimbir.
Seara o salata mare cu de toate.

Si astazi va invit pe Natural ca Aloe Vera, sa vedeti de unde a inceput toata povestea #miercureafaracarne.
Pofta buna fara carne!


Comentarii