Miercurea fara carne, tocanita de ardei copti


Bun gasit din nou la proiectul #miercureafaracarne.
Nu am mai postat de mult timp, asta pentru ca toata luna august am umblat hai-hui, apoi de cand a inceput septembrie ma lupt ca o furnicuta cu roadele toamnei din gradina maica-mi.
Astazi va arat o reteta foarte usoara... Imi aduce aminte de copilarie si de casa bunicii. O reteta care pastreaza gustul gradinii, al rosiei bine imbratisata de soare, al cepei care a sarutat tarana si al nerusinatului ardei gras, care a stat tantos atarnat de codita lui,

Avem nevoie de:
    10 ardei copti (eu am folosit asortati, capia, ardei si gogosari)
    2 cepe mari taiate pestisori
    2 catei de usturoi
    3 rosii carnoase coapte bine
    4 linguri de ulei
    sare, piper dupa gust

Mod de preparare:

Ardeii copti se curata de coaja si cotoare si se taie fasii sau cum vreti voi. Bunica ii lasa intregi si ii apuca de codita cand manca dar mie nu mi-a placut niciodata modul asta de servire.
Intr-o tigaie se caleste ceapa in ulei, cand incepe sa devina transparenta se adauga rosiile tocate foarte marunt ( eu le oparesc si le scot pielita).
Totul se lasa sa fiarba cateva minute, apoi adaugam ardeii si mai fierbem 5 minute.
Asezonam cu sare si piper si punem cateteii de usturoi taiati felii subtiri.
Eu servesc acest fel cu oaine prajita dar, bunica ii punea langa un bot mare de mamaliga .
O reteta straveche, deosebit de savuroasa.
O mancare fara carne, delicioasa si sanatoasa.

Va invit sa vedeti si sa va inspirati din ce a fost pe masa la miercurea fara carne, in casa la Aloe Vera :).

Comentarii